رویداد سرمایه گذاری کشورهای D8 برای مالزی

برگزاری رویداد سرمایه گذاری در کشور مالزی با اولویت هوش مصونوعی

 پارک فناوری پردیس به‌نمایندگی از ج.ا. ایران و به ‌عنوان دبیرخانه D-8TTEN، تامین زیرساخت ایجاد این شبکه را عهده‌دار شده است و ضمن برگزاری اولین جلسه شورای عالی این شبکه (متشکل از دبیرکل سازمان دی‌هشت، سفرای کشورهای عضو و نمایندگان کشورهای عضو دی‌هشت و ...) از تاریخ 15 الی 17 مهرماه سال‌ 1392 در تهران، شبکه مذکور به‌صورت رسمی کار خود را شروع کرد و همچنین از پورتال آن (www.d8tten.org) رونمایی ‌شد.

شبکه انتقال و تبادل فناوری هشت کشور اسلامی در حال توسعه (D-8 TTEN) یک شبکه اطلاعاتی و مبادلاتی میان کشورهای اندونزی، ایران، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مصر، مالزی و نیجریه است که از طریق ظرفیت‌سازی و اطلاع‌رسانی دستاوردها و نیازهای فناوری و ساماندهی مبادلات فناوری، همگرایی و هم‌افزایی بین کشورهای عضو را در زمینه فناوری بر عهده دارد.

در سند حاضر، چشم‌انداز، ‌اهداف، ماموریت‌ها، شرح وظایف، اقدامات انجام شده، برنامه‌ها و سازمان‌دهی شبکه برای کشورهای هدف خود معرفی می‌شود. پارک امیدوار است با موفقیت شبکه میان کشورهای عضو سازمان دی-هشت بتواند دایره فعالیت خود میان کشورهای اسلامی که دارای بیتشرین پتانسیل برای همکاری هستند، گسترش دهد. 

  • 27
  • 0
شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید

0 کامنت

برای نمایش دیگر محتوای بلاگ بر روی لینک زیر کلیک کنید

کلیک کنید

من به دنبال واحد صنعتی هستم

پیدا کن